پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261908
آخرين اخبار از سومين روز عمليات طوفان الاقصي/ درگيري فلسطينيان با نيروهاي اشغالگر در کرانه باختري
تاریخ انتشار : 1402/07/17 11:57:17
نمایش : 375
برآوردهاي اسرائيلي منتشر شده توسط رسانه هاي اشغالگر حاکي از آن است که تعداد کشته هاي اسرائيلي به 1000 نفر و تعداد اسيران مقاومت فلسطين به بيش از 150 نفر رسيده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار بين الملل شبکه اطلاع رساني راه دانا به نقل از الميادين؛ روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت گزارش داد که برآوردهاي اخير نشان مي دهد که تعداد کشته شدگان اسرائيلي به 1000 نفر و تعداد اسيران مقاومت فلسطين به بيش از 150 نفر رسيده است.

وي افزود که در ميان کشته شدگان اسرائيلي 73 سرباز از جمله 5 نفر از تيپ نخبه گولاني هستند. ديروز رسانه هاي اسرائيلي گزارش دادند که کشته شدگان «ارتش» شامل فرمانده يگان چند بعدي ارتش، سرهنگ روي لوي، فرمانده گردان ارتباطات، معاون فرمانده واحد ماگلان، يک فرمانده گروهان، يک فرمانده دسته در ارتش و فرماندهي جبهه خانگي و فرمانده گردان کامپيوتري 481 و فرمانده خدمه در يگان دوودوان است.

به همين ترتيب، اسرائيل همچنين کشته شدن فرمانده تيپ نهال (يکي از تيپ هاي نخبه اسرائيل)، يحونتان اشتاينبرگ، در جريان درگيري با يک مبارز مقاومت فلسطيني در نزديکي کرم شالوم را تاييد کرد.

ناو هواپيمابر آمريکايي به شرق مديترانه

رسانه هاي اسرائيلي گزارش دادند که «ارتش» اشغالگر هماهنگي اطلاعاتي و عملياتي با فرماندهي مرکزي آمريکا را تشديد کرد.

اين هماهنگي پس از آن صورت گرفت که لويد آستين، وزير دفاع آمريکا از حرکت يک ناو هواپيمابر آمريکايي به شرق مديترانه خبر داد. آستين در بيانيه اي اعلام کرد که ناو هواپيمابر يو اس اس جرالد آر. فورد و کشتي هاي جنگي همراه آن را به سمت شرق مديترانه هدايت کرده و افزود که براي تقويت اسکادران هواپيماهاي جنگنده در اين منطقه تلاش مي کند.

حازم قاسم سخنگوي حماس در واکنش به اين موضوع تاکيد کرد: اعلام آمريکا مبني بر آوردن يک ناو هواپيمابر به منطقه براي حمايت از اشغالگران در تجاوزات خود به مردم فلسطين، مشارکت واقعي در تجاوز و تلاش براي بازگرداندن روحيه فروپاشيده مردم فلسطين است. 

قاسم تاکيد کرد که اين حرکت ها مردم ما و مقاومت آنها را نمي ترساند که به دفاع از مردم و مقدسات ما در نبرد سيل الاقصي ادامه مي دهند.

«سيل الاقصي» همچنان ادامه دارد

مقاومت فلسطين با عمليات «سيل الاقصي» که صبح شنبه گذشته آغاز شد، ادامه مي‌يابد که شامل پرتاب موشک به سمت شهرک‌هاي اسرائيلي که به «تل آويو» مي‌رسيد، همزمان با تهاجم زميني و هوايي بود.

گردان هاي القسام تعدادي از نظاميان و شهرک نشينان اسرائيلي را به اسارت گرفتند و انتظار مي رود تعداد آنها در ساعات آينده اعلام شود.

گردان هاي القسام روز گذشته در واکنش به ادامه جنايات و هدف قرار دادن منازل غيرنظاميان در غزه که منجر به کشته شدن بيش از 400 نفر از جمله 72 کودک شد، از هدف قرار دادن فرودگاه بن گوريون صهيونيستي با ده ها موشک سنگين خبر داد.

درگيري فلسطينيان با نيروهاي اشغالگر در کرانه باختري

دامنه عمليات «سيل الاقصي» به کرانه باختري و بيت المقدس گسترش يافت که از ابتداي اين عمليات، جوانان فلسطيني در مناطق مختلف با نيروهاي اشغالگر درگير شدند که منجر به شهادت تعدادي از آنان شد.

خبرنگار الميادين در کرانه باختري با بيان اينکه فلسطيني ها در بسياري از نقاط کرانه باختري به ويژه قلنديه، طولکرم و الخليل با نيروهاي اشغالگر مقابله کردند، گفت: صبح امروز يک جوان فلسطيني با بولدوزر به پاسگاه نظامي در يکي از ورودي هاي شهر قديم الخليل حمله کرد و پس از تيراندازي نيروهاي اشغالگر به سمت وي ​​به شهادت رسيد.

روز گذشته کرانه باختري شاهد يک حمله همه جانبه در محکوميت تجاوزات رژيم صهيونيستي به غزه بود، در حالي که رسانه هاي فلسطيني گزارش دادند که اشغالگران تمامي گذرگاه ها را بسته، مانع ورود و خروج فلسطيني ها از کرانه باختري شده و بسياري از راه هاي اين منطقه را قطع کرده اند.

همچنين روز گذشته، مقامات اشغالگر محدوديت هايي را براي ورود به مسجدالاقصي اعمال کردند و به تعدادي از نگهبانان و نمازگزاران حمله کردند و تهاجم شهرک نشينان به الاقصي همچنان ادامه دارد.

جنبش مقاومت اسلامي «حماس» روز يکشنبه از مردم فلسطين به بسيج عمومي و مقابله با اشغالگران در همه نقاط دعوت کرد.

دستاورد گردان هاي القسام در نبرد جاري "سيل الاقصي"

رسانه هاي اسرائيلي به چندين دستاورد گردان هاي القسام در نبرد جاري "سيل الاقصي" اذعان کردند.

وي با بيان اينکه براي اولين بار استفاده حماس از راهپيمايي هاي حمله در مقياس وسيع مستند شده است، خاطرنشان کرد که حزب الله تشکيلات بسيار پيشرفته تري دارد.

همچنين تأييد کرد که مبارزان مقاومت فلسطيني تحت پوشش حملات موشکي به «20 شهرک، 11 اردوگاه» و يک پايگاه «ارتش» اسرائيل نفوذ کردند.

رسانه هاي اسرائيلي نشان دادند که جنگنده هاي فلسطيني از 80 نقطه حصار جدايي را شکستند و بين 800 تا 1000 مبارز فلسطيني نفوذ کردند.

همچنين، تحليلگر امور نظامي در کانال 12 اسرائيل گفت که حماس از وسايل ارتباطي استفاده مي کند که اطلاعات اسرائيل هرگز از آن آگاه نبوده است.

رسانه‌هاي اسرائيلي به نقل از سخنگوي ارتش اشغالگر نوشتند که رهبري ارتش اين رژيم را رد نمي‌کند که شبه‌نظاميان بتوانند غزه را از طريق تونل‌ها دور بزنند.

همچنين به نقل از رئيس شوراي امنيت ملي اعتراف کرد که وقتي گفت: حماس 15 سال است که منصرف شده است، اشتباه محاسباتي کرده است.

گردان هاي القسام در کانال خود در اپليکيشن تلگرام صحنه هايي از هواپيماي انتحاري الزواري را منتشر کرد که در اين نبرد وارد خدمت شد و تاييد کرد که ۳۵ پهپاد از اين نوع در تدارک آتشين عبور رزمندگان مقاومت شرکت کرده اند. وارد سرزمين هاي اشغالي فلسطين شود.

القسام همچنين صحنه هايي از يورش کماندوهاي نيروي دريايي خود به پايگاه نظامي اسرائيلي زيکيم در آن سوي دريا را مستند کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html